Malmö till Västerås, och tillbaka till Malmö!

Jag tänkte att jag skulle skriva av mig lite,
känner att jag inte är så stark idag..
Så jag tar och skriver om min resa.


Malmö till Västerås
Jag åkte till Malmö för semester, eller ja "semester" för vad va det jag behövde ta semester ifrån egentligen? :P Jag skulle vara borta i 2 veckor från och med den 5e maj 08.. Semestern var meningen att det skulle gå till att träffa Kim, som jag träffat över internet 1 ½ år innan, hon lät mig bo hos henne, och "semestra" med henne dessa 2 v. Hon och jag hade verkligen skit bra! JAG ÄLSKADE DETTA! När jag hade vart där i 1 vecka så började jag och Kim att snacka om att jag skulle flytta dit, jag trivdes som fisken i vattnet, och nappade direkt. När dessa 2 veckor var slut åkte jag tillbaka till Västerås. Jag hade ju köpt en tur och retur biljett, det var ju somsagt bara tänkt som en semester dessa 2 veckor och jag hade ett möte att passa in som jag skulle gå på. Jag som denna natt skulle sova hemma hos min bror, tar bussen (jag hade bara vart borta i 2 v & kom ej ihåg vilken buss jag skulle ta haha) ja, iallafall när jag kom till rätta så tog jag bussen till min bror, han kom och mötte mig, jag fick en stor kram! GUD VAD JAG SAKNAT HONOM MIN ÄLSKADE BROR!




Fia fyller 19år
Vi hade det mysigt, och min kompis Fia fyllde 19år samma dag så vi fixade oss inför kvällen. Utan alkohol, och inga pengar, så åkte vi hem till henne. Festen hade börjat och jag träffade alla mina saknade vänner. Det vart nästan en större uppståndelse att jag kom från Malmö, som vart borta i 2 veckor, än att Fia fyllde år :P Jag och min bror vart bjuda på lite sprit, och vin där, vart ju lyckat iallafall haha, vi drog oss ut på krogen, Pluto! När vi vart där ett tag kommer min bror och säger att han är jätte full och ska åka hem, så det gjorde han. Jag stannade och hade kul med vännerna :) När kvällen var slut, vilket var vid kl 02, då krogarna i Västerås stänger haha! Så tar jag taxi med mina tjejer Anna och Petra, dom bjöd mig, jag var totalt pank! Tack mina tjejor! När jag väl kommer till dörren står jag och bankar i 10 min, inget svar, ingenting! Jag kikar in mellan persiennerna och ser då min bror full som ett as sitta i soffan däckad med kläder och allt på.. Han har alltså somnat sittandes och full i sin soffa! Tillslut öppnade han dörren, jag kom in och lade mig på golvet, (ja det fanns ingen annanstans att sova) med kudde och täcke. Godnatt!

Mötet som ledde till spontanitet.

Nästa dag vaknar jag och mår som jag förtjänar, drar mig upp från golvet, (tro det eller ej, jag sover bra på golv) tar på mig kläder och drar mig till mötet som var kl 11.00. Efter 1½ timme var jag klar med alla ärenden och bestämde mig för att dra mig till bussarna, jag går till centralen och helt spontant så beställde jag en biljett till Malmö :O en enkel biljett, den gick redan kl 05.45 nästa dag! Hur skulle jag nu förklara detta för alla mina vänner och min bror? Alla som var så glada att se mig igen.. Jag bestämde mig för att inte säga något om att jag skulle flytta, bara att jag skulle tillbaka till Malmö för att hämta grejer och för att kanske stanna där ett tag till.. Jag tar bussen tillbaka till min bror, och berättar genast till honom. Han ville såklart inte att jag skulle lämna honom igen! 05.45 nästa morgon, det fanns ju knappt tid till att tänka eller andas. Vi gjorde det bästa av situationen och träffade Mikaela, Basse, och Daniel. Vi snackade hela natten och gick runt Bjurhovda, och Skiljebo. Jag hade det skit mysigt med dom! Fick en väldigt bra kontakt med Mikaela och Basse, och känner väldigt bra för dom båda fortfarande :) När vi väl kom hem igen ca klockan 02 på natten så sade jag att jag ville hålla mig vaken för att vara säker på att jag inte skulle missa tåget, men somnade nog fan ändå, det skulle jag inte ha gjort.


Och tillbaka till Malmö!

Jag vaknar upp i fullständig panik, tåget går om 40 minuter! Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag försöker väcka Dennis, funkade ej, jag har gråten i halsen och kommer på att jag kan ringa taxi, puh. Jag ringer och beställer en taxi, den kommer inom 5 min, och jag som var panik slagen var tvungen att fråga om "jag kommer hinna med tåget, jag skiter i vad det kostar gasa bara!" Han berättade att det var lugnt haha "det tar bara 5 minuter, du har 20 min på dig" då började jag slappna av lite.. Väl framme vid tåg stationen så kommer jag på att jag inte hann säga hej då till min bror. Min älskade älskade bror!

Nu, nu började resan! Och jag älskade det osäkra och spontana!
Detta är en liten del bara. Jag uppdaterar mera så fort jag kan!
För er som är intresserade det vill säga haha!


Jag och Kim, som jag bodde hos :)

Fördrev tid med att sminka, posa och festa!

Tillbaka i Västerås. Samma kväll Fia fyllde år :)

Tillbaka till Kim och Malmö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0